doc. Mgr. art. Janka Blaško Križanová, ArtD.
Janka Blaško Križanová v súčasnosti pôsobí ako odborný asistent Katedry reštaurovania na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (VŠVU). Na tejto škole získala v roku 2005 najprv bakalársky titul v reštaurovaní maľby a v roku 2008 magisterský titul v reštaurovaní papiera a fotografie. Štúdium ukončila ročnou stážou ako internistka na oddelení výskumu fotografie v Getty Conservation Institute v LA, USA, kde sa prvýkrát do hĺbky venovala výskumu a aplikácii historických fotografických techník. Od roku 2008 až do roku 2013 pôsobila na katedre reštaurovania ako externý doktorand a interný pedagóg, kde vyučovala predmety konzervovanie a reštaurovanie fotografie a historické fotografické techniky. V roku 2013 obhájila doktorskú prácu (titul ArtD.) s názvom Kolorovaná fotografia: História, identifikácia a výskum. V rokoch 2013 – 2016 pracovala ako vedecká štipendistka (Research Scholar) na Oddelení konzervovania fotografie v Metropolitnom múzeu v New Yorku (The MET), kde hlavnou témou vedeckej práce bola technologická analýza tvorby Diane Arbus. V súčasnosti (od roku 2016) vedie Ateliér reštaurovania fotografie na katedre reštaurovania, VŠVU a vyučuje predmety z oblasti histórie, technológie a identifikácii fotografických techník. V roku 2022 obhájila docentský titul na VŠVU s témou Reštaurovanie fotografie na Slovensku.
Martina Bagatin, MA.
Martina Bagatin je od roku 2003 zamestnaná v Centrálnom laboratóriu pre konzervovanie a reštaurovanie Chorvátskeho štátneho archívu v Záhrebe. Pracuje ako hlavný konzervátor – reštaurátor, pracuje s materiálmi ako papier, kresby a iluminácie v knihách a rukopisoch, ako aj s pergamenom, tlačami, modrotlačami a mapami. V roku 2008 bola vybraná ako jedna z účastníčok Školy konzervovania a reštaurovania fotografických materiálov, ktorú organizuje Getty Conservation Institute vo viacerých krajinách juhovýchodnej Európy, počnúc Bratislavou na Slovensku od roku 2008 do roku 2015. Odvtedy aktívne rozvíja svoju odbornosť konzervátora – reštaurátora v oblasti konzervovania fotografií. Zúčastnil sa mnohých konzultácií, workshopov a kongresov, či už ako poslucháč alebo ako lektor. V roku 2014 zostala v USA v NEDCC (Northeast Document Conservation Center v Andoveri, MA) na dvojmesačnej stáži v oblasti konzervovania a reštaurovania fotografií, s cieľom zdokonaliť svoje zručnosti v tejto oblasti. Podieľa sa na vzdelávaní ďalších odborníkov a zainteresovaných jednotlivcov v oblasti zachovania fotografickej techniky, významnej zložky chorvátskeho kultúrneho dedičstva.
Zita Sor, MA.
Zita Sor v roku 2001 ukončila štúdium kultúrnej antropológie a muzeológie na Katedre kultúrnej a vizuálnej antropológie na Univerzite v Miskolci v Maďarsku. V roku 2003 sa zúčastnila stáže v oblasti ochrany fotografií v George Eastman House International House of Photography and Film (Rochester, NY). V rokoch 2008 – 2015 bola študentkou kurzu ďalšieho vzdelávania pre konzervátorov papiera vo východnej a strednej Európe na Getty Conservation Institute. V roku 2011 promovala ako konzervátorka papiera a kože na Maďarskej univerzite výtvarných umení. Od roku 2002 je kurátorkou zbierky historickej fotografie Maďarského národného múzea, neskôr fotokonzervátorkou. Od roku 2021 pracuje v Etnografickom múzeu ako konzervátorka papiera a fotografií. V roku 2019 založila s manželom v Maďarsku PreservArt Ltd., spoločnosť na distribúciu konzervačných materiálov, obalových materiálov na ochranu umeleckých diel a konzervovanie fotografií vo vlastnom konzervátorskom ateliéri.
Krista Lough, MA.
Krista Lough je konzervátorkou fotografií v Múzeu Moderného umenia v Štokholme vo Švédsku. Magisterský titul a certifikát Advanced Studies in Conservation získala na Buffalo State College v roku 2014. Absolvovala postgraduálne stáže v The Metropolitan Museum of Art, New York, a Paul Messier LLC, súkromnú prax v Bostone. Krista získala štipendium Andrewa W. Mellona v oblasti ochrany fotografií na Art Institute of Chicago a Museum of Modern Art, New York. Absolvovala súkromnú prax v Chicagu, kde pracovala v archíve Johnson Publishing Company pre Getty Research Institute a v Národnom múzeu afroamerickej histórie a kultúry. Naďalej pokračuje v spolupráci s archívom Johnson Publishing Company a po návrate do Chicaga vyučuje workshopy v rámci Úvodu do konzervovania fotografií pre študentov na Historically Black Colleges and Universities.